Liigu sisu juurde

Loomne toit sisaldab aga ka palju rasva, seega võiks eelistada väiksema rasvasisaldusega valguallikaid, näiteks sealiha asemel süüa kana, kalkunit. Päevane energiakogus Järgmise sammuna peaksite välja selgitama, kuidas hetkel toitute: palju saate energiat, kas selle saamine erinevatest põhitoitainetest on tasakaalus, kas saate piisavalt kiudaineid, vitamiine ja mineraalaineid. Selles artiklis mõeldakse aeglase kaalukaotuse all pool kilo kuni üks kilo nädalas. Uuringud on näidanud, et inimesed, kes söövad korralikku hommikusööki, näksivad päeva jooksul vähem ning seega saavad hoida oma kaalu paremini kontrolli all.

maksimaalne ohutu kaalulangus nadalas

Harjutus Ajakäte ei saa kuidagi aeglustada ja vananedes pole metoodilise languse peatamiseks tõestatud viisi. Teie ainevahetus aeglustub vananedes, see tähendab, et te ei kuluta kaloreid nii kiiresti kui tõhusalt.

maksimaalne ohutu kaalulangus nadalas

Üle aastased naised, kes peavad kaalust alla võtma, peavad lisaks kalorite kontrollimisele ka aktiivsust suurendama, mis on osutunud tervisele kasulikuks lisaks kaalulangusele.

Kaalulangetamise valem Ehkki toiduteadus on kiiresti laienev uurimisvaldkond ja toitumisspetsialistid mõistavad, et erinevad kaloriallikad mõjutavad kehakaalu langust peenelt, on kõigi dieedipidajate, nii noorte kui ka vanade inimeste jaoks kaalulangetamiseks alumine rida, jabur viis: kaloreid kui sisse võtate.

See saavutatakse tavaliselt dieedi ja treeningu kombinatsiooni abil.

maksimaalne ohutu kaalulangus nadalas

Hilises keskeas on naistel, kes vähendavad kaloreid ja lisavad aktiivsust, palju suuremad eduvõimalused kui neil, kes sõltuvad ainult dieedist, selgub Karen Foster-Schuberti uuringust Fred Hutchinsoni vähiuuringute instituudist Seattle'is. Numbrid MeditsiinPlusi, riiklike tervishoiuinstituutide osakonna andmetel võrdub üks nael rasva kalorit.

Kuidas alustada? Kui olete otsustanud kaalu langetada, siis kõigepealt peaksite välja selgitama selle, kui palju teil on ülekaalu ning milline oleks tegelik tervislik kehakaal.

Ainult ühe naela nädalas kaotamiseks peate kas vähendama kalorite tarbimist või suurendama oma igapäevast aktiivsust keskmiselt kalorit päevas. Nooremate täiskasvanute kaivitage kaalulangus tana ohutu kaalulangus on 1,5—2 naela nädalas, kuid eakad ja hilises keskeas peaksid metaboolse aktiivsuse languse tõttu olema alatoitumise suhtes ettevaatlikud.

Vanemate täiskasvanute ohutu eesmärk on üks nael nädalas. Piirangud Vanemad kaalulangetusprogrammis osalevad täiskasvanud peaksid tasakaalustama dieeti rohkete valgu- piima- ja kiudaineallikatega ning kavandama väiksemaid söögikordi neli kuni viis korda maksimaalne ohutu kaalulangus nadalas, mitte ühte või kahte suurt söögikorda.

Maksimaalse toitumisalase kasu saamiseks soovitavad arstid kofeiini ja alkoholi rangelt piirata, lisades vitamiinide, mineraalide ja antioksüdantide rikkad puu- ja köögiviljaallikad.

Harjutus Foster-Schuberti uuringus osales katses neli rühma keskmise vanusega 57 aastat. Ühe aasta möödudes edestas dieedi- ja treeninggrupp kogu kaalukaotuses palju teistest, langedes keskmiselt 21 naela. Dieedi ja treeningu kombinatsioon ei ole efektiivne ainult vanematel täiskasvanutel ohutu kaalulanguse jaoks, vaid parandab ka vereringe- ja kopsuprobleemidega seotud tervisetulemusi ning aeglustab metaboolse languse määra, teatab tervisekasvatusele pühendunud mittetulundusühing Help Guide.

maksimaalne ohutu kaalulangus nadalas