Liigu sisu juurde

Ole parem põletaja Paljud inimesed usuvad, et madala intensiivsusega treenimine pikka aega põletab kõige rohkem rasva. Treener ja toitumisnõustaja - juba üle viie aasta Eestis tegutsev itaallane Luca Faccio - ütleb, et üldjuhul võiks süsivesikuid süüa enne ja proteiini pärast treeningut. Vahel tekib rasvapõletuse pikal teekonnal tunne, et kõige lihtsam viis kaalu langetada, on lõigata oluliselt väiksemaks oma päevast kalorite hulka, lootuses, et vähem toitu tähendab kiiremat rasvakaotust. Seega higistamine viitab küll pingutusele, kuid paraku on see mõjutatud üpris palju ka välisteguritest.

Müüt 3: Sa pead iga päev trennis käima!

kas lihased poletavad rasva taastumise ajal

Antud väide pühi kohe peast ja planeeri oma nädalasse julgelt mitu puhkepäeva juurde. Treeningu käigus me lõhume oma lihaskiude, et seejärel need saaksid end nii-öelda tugevamalt üles ehitada.

11 toidusoovitust (tervise)sportlasele

Selleks on vaja anda kehale aega, et taastuda eelmisest treeningust. Sihi vähemalt üks, veel parem 2 või 3 aktiivset puhkepäeva nädalas — mine jalutama, naudi värsket õhku ja kvaliteetset pereaega. Müüt 4: Jõutreeninguga saab suured lihased… Seda kuuleb muidugi ennekõike naiste käest. Kuigi antud teemast on palju räägitud, siis tasub ikka aeg-ajalt meelde tuletada, et naistel ei ole kehas nii palju testosterooni nagu meestel, mistõttu ka lihasmäeks kasvamine on keeruline.

Ma nüüd üritan maru kiirelt ja karmilt selle teemaga ühele poole saada, seega, kui sa viimase Titanicu ajal lahistasid nutta, siis enne selle postituse lugemist haara kohe salvrättide pakk kõrvale, sest see on karmim, kui sinu mistahes seebikad. Karmim seetõttu, et see siin on valus tõde ja ma isegi ei hakka pingutama, et seda sinu jaoks kuidagi pehmemaks muuta.

Ja olgem ausad. Müüt 5: Treeningu pikkus peab olema vähemalt 60 minutit!

5 levinud treeningmüüti

Ega ilmaasjata ei räägita, et treeningud ja toitumine käivad käsikäes. Põhimõtteliselt, kui teed tugeva treeningu ning põletad hulga kaloreid, võid tõepoolest need tagasi süüa kasvõi šokolaadist. Kuid kas see toetab ka Sinu eesmärki? Andes oma kehale vajaliku koguse toitaineid ning korralikku kütust, tõuseb heaolu, jõudu on rohkem ning organism on vähem vastuvõtlik erinevatele haigustele. Samamoodi ei saa ju diiselmootoriga auto sõita bensiiniga.

Loomulikult on täiesti okei lubada endale vahel ka šokolaadi ning maiustusi.

kas lihased poletavad rasva taastumise ajal

Tähtis on tasakaal. Õige toitumise ja treeningutega õpib inimene tavaliselt oma keha üpris hästi kuulama ning oskab vahet teha isudel ning teatud ainete ka suhkru vajadusel.

8 viga, mida lihasmassi kasvatamisel tehakse

Õhtul ei tohiks palju süüa eriti aga mitte peale kella Söögiajad ning toidu kogused määrab ära personaalne elustiil ning päevakava. Näiteks, kui töötad hommikul kontoris ning päeva esimene pool on rohkem istuv ning vähem aktiivne, siis on loogiline, et ka keha ei taha ka nii palju energiat ning isu on väiksem.

  1. Mida süüa enne ja pärast trenni?
  2. Mõlema maailma parimad Sprint kulgeb nii kiiresti kui võimalik lühikese ajavahemiku või distantsi jooksul.
  3. January 7 minutit lugeda 8 levinud ja jaburat müüti toitumise ning trenni kohta Helen Partašjuk-Sootla Fitness ning inimeste teadlikkus toitumisel ning treeningutel on viimaste aastatega väga hüppeliselt kasvanud.
  4. Kuidas põletada rohkem rasva? - Paljas Porgand
  5. See tähendab nii treeningplaani kui ka toitumissoovitusi, mida süüa enne ja pärast treeningut, et lihas kasvaks, rasvaprotsent väheneks, taastumine toimuks kiiremini ning energiatase ei kõiguks.
  6. 8 viga, mida lihasmassi kasvatamisel tehakse - Paljas Porgand
  7. 5 levinud treeningmüüti - MyFitness
  8. 8 levinud ja jaburat müüti toitumise ning trenni kohta - Reval-Sport

Õhtul peale tööd aga oled planeerinud minna trenni, lapsele lasteaeda järgi, toidupoodi ning koeraga jalutama. Seega on Sinu energiavajadus suurem just nimelt päeva teises pooles. Kalorid, süsivesikud ja rasvad ei tunne kella! Eriti oluline on jälgida, et annaksid oma kehale vajalikke toitaineid just peale treeningut.

Kuidas põletada rohkem rasva?

Korralik taastumine on eesmärgipärase treenimise seisukohalt äärmiselt oluline. Hoides oma keha tugevas defitsiidis, võib küll kaal hakata alguses langema, kuid liiga kiire kaalulangusega langeb ka heaolu tunne ning energiatase.

kas lihased poletavad rasva taastumise ajal

Kui hoiad oma keha pidevas näljas ja puuduses, siis tekib hoopis vastupidine efekt ning kaal jääb seisma või hakkab lausa tõusma, sest keha hakkab kõiki saadud toitaineid säilitama. Tasakaal ning järjepidevus on kõige alus. Pane paika oma eesmärk, kuula oma keha ja usalda iseennast — ainult Sinu keha teab, mis on Sulle parim.

Ja kui vajad esimestel sammudel abi või tuge, siis pöördu oma tugitreeneri või personaaltreeneri poole. Samuti väga olulisel kohal on treeningujärgne toitumine. Kuna treeningu käigus me tegelikult lõhume lihast, peame hea taastumise tagamiseks korralikult sööma ja vajalikud unetunnid täis magama.

Jah, ka uni on ülioluline, vähemalt tundi! Tegelikult on põhimõte sama nagu eespool eelnevalt kirjutasin ehk hea oleks tarbida süsivesikuid, valke ja kasulikke rasvhappeid avokaado, pähklid, oliivid jne.

Kas sprintimine põletab rohkem rasva?

Ja taaskord, ma tean, et see sinu naabri Maiu väitis, et kui ta trenni ära lõpetas, siis lihased asendusid rasvaga, aga no tegelt me saame mõlemad aru, mis tegelikult juhtus. Need juustu nachod lihtsalt jah… no ühesõnaga selle naabrinaise lõualuud andsid lihtsalt liiga väledalt minna — nüüd kus tal oli kodus teleka ees veel rohkem aega nosimist otsida. Aga mis keiss ikkagi selle valgu tarbimisega siis on?

kas lihased poletavad rasva taastumise ajal

No kõige lihtlabasemalt öeldes treeningud lõhuvad lihaseid ning valgud aitavad lihaseid uuesti ära lappida ja seeläbi neid kasvatada.

Mõni spetsialist närib jälle varbaküüsi selle peale, aga ma ei ole siin, et kellegile teadusartikleid tõlkima hakata — Google on kõikide kasutuses.

kas lihased poletavad rasva taastumise ajal

Ühesõnaga, kui sa nüüd avastasid enda jaoks treeningud, siis veel tähtsam treeningutest on nendest taastumine. Taastumise võtmesõnad on uni ja toit.

kas lihased poletavad rasva taastumise ajal

Kui sa käid ennast trennis nö lõhkumas ja kehale ei anna võimalust taastuda, siis… siis sa käid enda aega raiskamas, aga see selleks. Igatahes — mis sa kõrvade vahele meelde pidid jätma? Kui palju? No 1,5 — 2x enda kehakaalust. Jaa, sest su toitumine on nii kuradima räbal! Kui sa sööksid normaalseid asju, siis see tuleks ilusti täis ja läheks veel ülegi.

Ma pean iga päev enda toidul sõna otseses mõttes silma peal hoidma, et ma enda valgutarbimisega lakke ei läheks.

KAS SPRINTIMINE PõLETAB ROHKEM RASVA? - TERVIS -

Kvaliteetsed liha, muna, kala ja piimatooted sisaldavad nii palju valku, et karju appi! Ja siinkohal ma räägin kvaliteetsetest asjadest, mitte mingisugustest kohukestest ja vorstist.

Seti enda menüü paika ja halise mõnele pagaritoodete valmistajale, miks saiakesed valku ei sisalda. Puust ja punaseks: g sea sisefilee: 21g valku g lõhe: 19g valku.