Liigu sisu juurde

Paast annab seedeelundkonnale puhkust ning seepärast on kehal toitu paastujärgselt lihtsam seedida ning hõlpsam ka kasulikke toitaineid omastada. Tallinna Tehnikaülikooli toiduainete instituudi dotsent Tiiu Liebert nii kiiret kaalulangust heaks ei kiida.

Kaota üleliigseid kilosid magades Uuendatud Aasta pikim pühadeperiood on seljataga ja selles mõttes võiks ju küsida, et mis siin peale kaklust enam rusikatega vehkida.

Paastumine kui organismi puhastaja

Tahtsime parimat, aga kehakaaliga läks nagu tavaliselt. Pole viga, parem hilja kui mitte kunagi. Jaanuar on üks populaarsemaid kuid aastas, kui inimesed katsetavad uusi asju või alustavad mõne uue algatusega. Järgnevalt jagan mõningaid ideid, mida võiksid proovida.

Kas siis kehamassiindeksi normis hoidmise eesmärgil või lihtsalt tervise parandamiseks. Teadlased Loma Linda ülikoolist Kalifornias ning kliinilise ja eksperimentaalmeditsiini instituudist Prahas leidsid uurimistöö käigus, et toidukordade ajastusel ja sagedusel on seos kaalulanguse ja -tõusuga.

  • Tuup o kaalulangus
  • Parim viis rasva intervalli valjaoppe poletamiseks
  • Isiklik rasvapoletaja
  • Jalutamine 10000 sammu kaalulangus
  • 3 paeva kaalulanguse valjakutse

Uuringus kasutati üle 50 inimese andmeid teisest adventistide terviseuuringust AHS Oma uurimistöös leidsid nad neli tegurit, mis seostusid kõige enam kehamassiindeksi langusega: süüa üks või kaks toidukorda päevas; pikendada öist paastu kuni 18 tunnini; süüa hommikusööki, mitte seda vahele jätta ja teha hommiku või lõunasöök suurimaks söögikorraks.

Kõik need neli on olulised teemad ja väärivad eraldi käsitlemist.

Paastumine_FB Live 14.05

Seekord vaatame veidi kaalulangus kaks nadalat paastumine öise paastumise teemat. Vahelduvpaastumine Paastumist on väga erinevat sorti. Tehakse vee- mahla- puljongi- taimetoidu- ja igasugu muid paaste.

Vahelduv paast - Intermittent Fasting

Paastutakse 24 tunnist kuni kümnete päevadeni. Olen kuulnud, et alla 24 tunni pole mõtet paastuda ja et alles kolmandal paastupäeval läheb keha päriselt paasturežiimile.

Paast on moes

Olgu sellega kuidas on, selles uuringus uuriti veepaastu, mis kestab alla 24 tunni ja millest lõviosa toimub magamise ajal. Seda nimetatakse öiseks paastumiseks, vahelduvpaastumiseks või intervallpaastuks intermittent fasting. Uuringus osalejad jagati öise paastu pikkuse järgi kolme gruppi.

kaalulangus kaks nadalat paastumine

Esimeses grupis olid inimesed, kellel pikim toidukordade vahe oli 7—11 tundi. Teises grupis olid need, kellel jäi öine paast 12—17 tunni vahele, ja kolmandasse jäid need, kes paastusid 18—24 tundi ööpäevas. Et need numbrid konteksti panna, siis pingutage koht parast kaalulangust sellele, et normaalseks ööune pikkuseks loetakse 7—8 tundi.

Vahelduv paast - Intermittent Fasting

See tähendab, et esimesse gruppi sattunud inimesed alustasid ning lõpetasid oma päeva söömisega. Üks suhteliselt levinud reegel on, et peale See teeks antud juhul öiseks paastuks 14 tundi. Seega, keskmise töölkäiva inimese jaoks võiks 12—tunnine öine paast teatava planeerimise ja pingutuse korral üsna jõukohane olla.

Sisuliselt tähendaks see, et peale kuute õhtul ei sööda.

  • Wendler 531 kaalulangus
  • Tapsusta kaalulangus
  • Mario kaalulangus seiklused
  • Davio omaniku kaalulangus
  • Hi herb salem roosa

Probleem on selles, et keha läheb paasturežiimile alles 12 tundi pärast viimast söögikorda. Et anda kehale aega ka päriselt paastuda, on vaja oluliselt pikemat söögikordade vahet kui 12 tundi.

Vahelduvpaastumiseks peetakse enamasti paastu pikkusega 16 tundi või rohkem.

kaalulangus kaks nadalat paastumine

Ka kõnealuse uuringu autorid soovitavad kuni tunnist paastu. Kui esialgu võtta sihiks formaat, ehk siis 16 tundi paastumiseks ja 8 tundi söömiseks, siis jääb söömiseks ju tervelt 8 tundi. Näiteks kell 9.

kaalulangus kaks nadalat paastumine

Kui sa just kodune pole, siis tuleb ilmselt arvestada sellega, et vähemalt üks toidukord päevas tuleb väljas süüa või kaasa võtta. Viimane mõjub kindlasti paremini ka rahakotile. Vahelduv paastumine on kehamassiindeksi kontrollimise mõttes pea sama tõhus kui vähem söömine. Paljud siiski hülgavad selle võimaluse, pidades seda liiga raskeks.

Selle pika arutluskäigu mõte on näidata, et isegi kuni tunnine paast ei pruugi olla päris ulmeline.

The Secrets Donald Trump Doesn't Want You to Know About: Business, Finance, Marketing

Jah, sinna ei jõua ühe korraga, kuid tasapisi liikudes on see võimalik. Positiivne mõju on sellel ka siis, kui sul õnnestub pikemat öist paastu teha 2—3 korda nädalas. Kuidas vahelduvpaastumine toimib? Mõistmaks, kuidas intervallpaast intermittent fasting aitab üleliigsest rasvast vabaneda, tuleb mõista ainevahetuse olekuid.

Paastumine – taasavastatud ime?

Toidetud olek algab siis, kui alustad söömisega, ja kestab 3—5 tundi, mil keha seedib ja omastab toitu, mida sa just sõid. Sel ajal on väga raske rasva põletada, sest insuliinitase on kõrge. Peale seda 3—5 tundi, juhul muidugi, kui sa selle aja peale uuesti sööma ei tõtta, läheb keha vahepealsesse olekusse, mis jääb toidu omastamise ja paastumise vahele.

See kestab umbes 8—12 tundi viimasest toidukorrast. Peale seda läheb keha paasturežiimile.

kaalulangus kaks nadalat paastumine

Paastumise ajal on palju lihtsam rasva põletada, sest insuliinitase on madal. Paastumise ajal on kehal võimalik põletada seda rasva, mis oli toidu omastamise ajal kättesaamatu. Kuna paastumine algab alles 12 tundi pärast viimast toidukorda, on üsna haruldane, et meie keha läheb rasvapõletuse režiimile.

Kuidas alustada? | Tervisliku toitumise informatsioon

See on ka põhjus, miks paljud inimesed kaotavad vahelduvpaastumisega rasva, ilma et nad muudaksid seda, mida nad söövad, kui palju nad söövad või kui tihti nad trenni teevad.

Paastumine paneb keha rasva põletama ja tavapärase söögikordade graafikuga seda praktiliselt ei juhtu. Aga kui kõht tühjaks läheb ja nälg näpistab?

kaalulangus kaks nadalat paastumine

Üsna levinud arusaamine näljast on see, et mida pikemalt söömata oled, seda näljasemaks muutud. Tõsi, kui oled harjunud sööma kiireid süsivesikuid, näksid tihti või teed mõlemat, siis oled harjutanud oma keha kõrge insuliinitasemega ning vahelduvpaastumisega harjumine võib võtta aega, aga kannatlikkus tasub ära.

Kui sa sööd kvaliteetset kiudainerikast toitvat toitu, siis ei tohiks tunnine öine paast peale esimest nädalat näljatunnet tekitada.

Dr Natalia Trofimova: Suvi on paastumiseks hea aeg!

Selleks et leida oma elustiilile ja toitumisharjumustele sobiv kaalulangus kaks nadalat paastumine rutiin, tuleb veidi vaeva näha ja katsetada.

Kui sul on küsimusi, siis võid mulle julgesti kirjutada allan. Ka huvitab mind see, kas, mis aegadel ja kui pikalt paastud.